door admin

Download het artikel in PDF

Huidverbetering instituut bresaa uit valkenswaard gooit hoge ogen in de ranking voor de beautysalon top 100, de klassering van de meest populaire salons in nederland. Bij dit nieuwe, landelijke initiatief ligt het accent op de consument, op de cliënten van de schoonheidsspecialisten. Hoe motiveerde de genomineerde saartje hoeks willems hen om te stemmen op bresaa als hun favoriete salon? Pr, marketing, enthousiasme en acties zijn de sleutelwoorden. En natuurlijk vakkennis!

‘Bresaa’: een bruisend, Brabants Beautyinstituut!

 

“Ik vind het leuk om een uitdaging aan te gaan,” reageert de 34-jarige Saartje Hoeks Willems direct op de vraag wat haar trekt aan een competitie. “Mezelf op de proef stellen, grenzen verleggen en daardoor kritisch naar mezelf en mijn bedrijf te moeten kijken. Bovendien krijg ik energie van zo’n actie!” Dat was haar motivatie om beautyinstituut Bresaa te nomineren voor de Beautysalon Top 100. “Een collega maakte mij via Facebook attent op de wedstrijd. Dit is iets voor jou!” Wat was het geval? Consumenten, en cliënten, konden via internet tot midden augustus stemmen op hun favoriete salon. De tien meest aangeklikte salons worden verwelkomd op de feestelijke uitreiking van 12 september. Tijdens Beautyspot live edition maakt men de winnaars bekend. Hoewel Saartje zegt dat ‘erkenning en waardering van mijn werk voldoende is’ hoopt ze natuurlijk wel op een mooie klassering. “Ik ben benieuwd wat onze ‘gunfactor’ is. En natuurlijk is het een geweldig stimulans voor een grotere naamsbekendheid en publiciteit!”

Scholing

Overigens is de Brabantse zaak niet compleet zonder de 27-jarige Bregje. Zij neemt de afdeling Haarverzorging voor haar rekening in het vrijstaande pand aan de Bergstraat. Bresaa is dan ook een samentrekking van Bregje en Saartje. Het duo genoot een grondige scholing. Saartje begon bij het ROC-College, gevolgd door de eenjarige praktijk-plus opleiding bij het Thomas College in Eindhoven. Wat later voegde zij daar het diploma van Dermatologie voor Schoonheidsspecialisten bij. Met onder andere de specialisatie Acne bij IMKO en het diploma Allround permanente make-up van Nouveau Contour is zij een uitstekend geschoolde vakvrouw te noemen. Trouwens, ook Bregje pakte het professioneel aan met bijvoorbeeld Kleurtechnieken en Dermatologie voor Kappers! Zo startten de zusjes Willems respectievelijk elf en vijftien jaar geleden een eigen praktijk. Aanvankelijk bij het sportcentrum van hun moeder. Saartje: “Niet alleen mijn moeder, ook mijn vader heeft me positief beïnvloed. Hij is een grote steun en adviseerde me bij het maken van belangrijke keuzes. Zo heb ik geleerd om mijn eigen intuïtie te volgen en niet zozeer te kijken naar wat andere salons aanbieden.”

Groei

De snelle groei van Saartjes salon was reden voor haar om een grotere ruimte te betrekken. Bij haar woonhuis werd de garage omgebouwd tot een mooie salon met drie cabines. Toen ook die na vier jaar weer te klein bleek, besloten de zussen tot een samenwerking van hun haar- en huidverzorging in een groot, vrijstaand pand in Dommelen, een buurtschap vlakbij Valkenswaard. In 2012 was het zo ver. Op de begane grond werd een kapsalon ingericht, die met glazen wanden afgescheiden is van de ontvangstruimte. “Zo wordt de drempel voor de klanten verlaagd om makkelijk van de huid- naar de haarverzorging en omgekeerd te stappen,” aldus Bregje. “We hebben nu alles onder één dak: van schoonheids- en haar- tot voet- en handverzorging aan toe.” Overigens neemt Saartjes Huidverbetering Instituut het grootste deel van het pand aan de Bergstraat in beslag. Op de parterre is een duo behandelkamer, die door een wand te splitsen is. De eerste verdieping bestaat uit vier strakke, moderne behandelkamers en een gezellige advies- en relaxruimte. Last but not least: de royale parkeerruimte voor de klanten bij het pand.

Sfeer

De sfeer bij Bresaa is gezellig en bruisend. Klanten lopen binnen om een product te kopen of een afspraak te maken.
Er zitten mensen in de wachtruimte, boekje lezen, praatje maken. Niet alleen vrouwen trouwens, liefst 35 procent van de klanten zijn mannen. “Onze doelgroep is gemengd,” aldus Saartje. “Van jongeren, die voor de behandeling van acne komen, en tweeverdieners tot grootmoeders aan toe. Onze oudste klant is een dame van 95. Onze benadering? Wij zijn onszelf, doen ons niet anders voor. We investeren in betere technieken en mooiere producten. Mensen worden veeleisender en wij willen het beste bieden!” Van alle behandelingen staat huidverbetering – anti-aging en acne – hoog genoteerd. “Hierbij gebruiken we de cosmeceuticals van Hydropeptide, de biologische producten van Emotion en de peelings van Neoderma. De supplementen van LavieSage zijn eveneens bij ons verkrijgbaar,” vertelt Saartje. Verder zijn voetverzorging, IPL ontharing, Microdermabrasie en de T-away ook veel gevraagd in Valkenswaard en de omgeving, die reikt van Leende, Geldrop en Woensel tot het Belgische Lommel aan toe.

facebook

Permanente make-up blijkt een topper in het aanbod. “Vanaf april hebben we er een actie voor gevoerd op Facebook en daar reageerden maar liefst 200 mensen op.” Geen wonder dat er met al deze activiteiten twee schoonheidsspecialisten in vaste dienst zijn plus een stagiaire. Over Facebook gesproken, bij Bresaa wordt er druk gebruik van gemaakt. De bedrijfspagina is een groot succes. Zoals de actie ‘Like & Win’ om producten, die in de aanbieding zijn, te verkopen. Of om workshops aan te kondigen: die voor make-up bijvoorbeeld waar zes tot acht deelnemers aan mee kunnen doen. “Saartje is goed in het organiseren van festivalletjes,” grapt Bregje. “In het najaar vindt het Look @ Me-event plaats, waar ook andere ondernemers aan deelnemen en demonstraties worden gegeven.” Via Facebook worden de evenementen bekend gemaakt. Zoals ook de BeautyNight @ Bresaa in het voorjaar, waar gastsprekers, adviezen, informatie en gezelligheid hoogtij vieren. Er komen zo tussen 700 en 800 mensen op af.

Stemmen

Logisch dat Saartje voor de Beautysalon Top 100 wederom Facebook inschakelde. Zij plaatste een kort filmpje van zichzelf op het sociale medium om stemmen te werven. Ook plaatste ze oproepen, waarbij een prijs werd uitgeloofd. Een jaar gratis gelaatsverzorgingen en respectievelijk een cadeaubon van €50, in te leveren bij een schoonheidsbehandeling of bij de aankoop van een product. Overigens vroeg de ondernemende Brabantse ook in de salon zelf of men wilde stemmen. Uit alle mailadressen werd na de sluitingsdatum van de wedstrijd een winnares getrokken; zij kreeg een rug-, nek- en schoudermassage van drie kwartier. Dat Saartje ook een vlotte pen heeft, bleek uit de advertorial die ze schreef voor de plaatselijke krant. Publiciteit ook in de glossy ‘Rondom Valkenswaard’ en via Facebook bij ‘Valkenswaardevol’.

Plannen

Plannen te over bij Bresaa! Zo wil Saartje het Amerikaanse merk Image Skincare introduceren. “Het is een serie, die gebaseerd is op peelings. De producten zijn huidverbeterend door middel van actieve farmaceutische werkstoffen en resultaatgericht bij de behandeling van een verouderende huid, pigmentvlekken, rosacea en acne.” Een ander plan is om op de eerste etage van het bedrijf een aparte intakeruimte te creëren voor gesprekken. En om alle gegevens van Bresaa digitaal op de computer te gaan zetten. Bregjes plan: “Ik wil graag een medewerkster voor mijn kapsalon aannemen.” Ten slotte zijn ze allebei overtuigd van het belang om hun klanten te behouden en te blijven prikkelen. Saartje: “Wij geven een persoonlijk en eerlijk advies. Een professionele behandeling op maat, die staat voor resultaat. De beleving krijgen de klanten tijdens de behandeling volledig van ons cadeau!”

 

admin
About admin

Geen reacties

Laat een bericht achter

ESTHÉTICIENNE: ‘Bresaa’ een bruisend, Brabants Beautyinstituut!